divendres, 1 de març del 2013

Mar i Muntanya

Bona tarda gal·làctics !!! Com us vaig dir la setmana passada, aquesta és la meva última entrada al blog, per això, us receptaré un plat per llepar-vos'en les urpes !!! Per cert, què tal us aprova aquest divendres ??? La veritat, és que a vegades s' està cansat de tota la setmana, i llavors arriba el DIVENDRES i ens emocionem tots. Jejejeje.
Com que estic tant emocionat, aquest cap de setmana, he decidit, juntament amb uns amics meus, d' anar-lo a passar a fora. El que passa, és que tinc un problema, i és que no sabem si anar a muntanya o a mar. La veritat, ens agraden les dues opcions,però crec que ens decantarem cap a la muntanya... En fi, doncs els meus companys em van demanar si els hi podria fer el dinar, perquè els hi vaig explicar l' ho del meu blog, i és clar... No els hi vaig poder dir que no.
Així que vaig triar un plat anomenat: Mar i Muntanya.
Les porcions que us indicaré seran per a 4 persones, o per a 5, si hi han dos llepafils, o per a 3, si teniu molta gana, etc.
Els ingredients són, 1 pollastre d' uns 2 Kg, 4 talls de conill, 4 trossos de botifarra (és igual quina sigui), 4 llagostins, 4 escamarlans, 4 sèpies petites, 250 g de bolets, 2 cebes mitjanes, 4 tomàquets madurs, 2 grans d' all, 15 g de xocolata de la pedra, 1 farcellet d' herbes, ametlles torrades, 1 copeta de brandi, oli, sal i pebre (si pot ser vermell, millor).
La preparació és la següent:
Primer, salteu separadament en una cassola amb un raid d' oli les sèpies ben netes, els escamarlans i els llagostins i reserveu-los. Amb el mateix oli, daureu els talls de conill i els de pollastre ensalgats i reserveu-los. Tot seguit, talleu la ceba a daus petits i feu-la sofregir a la mateixa cassola. Un cop ben rossa, afegiu-hi el tomàquet també tallat a daus petits o ratllats i, un cop llest el sofregit, incorporeu-hi els talls de carn i regueu-ho tot amb el brandi. Quan s' hagi evaporat l' alcohol, poseu-hi les herbes aromàtiques i mulleu-ho amb aigua (o brou de carn o fumet). En una paella amb un raig d' oli, salteu els bolets i, quan el pollastre i el conill siguin gairebé cuits, afegiu-hi els bolets, la botifarra, la sèpia i una picada feta al morter amb els alls, la xocolata i unes quantes ametlles. Cap al final, afegiu-hi els llagostins i els escamarlans i rectifiqueu-ho de sal i pebre.
Apa, ja teniu aquí la vostra recepta per combinar tant en la muntanya com el mar. Bé, us estic molt agraït a tots vosaltres, i dir-vos que fins aviat, que algun dia tornarem a xatejar. Fins l' infinit, i més enllà !!!
Toy Story.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada