dissabte, 23 de febrer del 2013

Botifarra dolça amb poma

Molt bon dia companys !!! Què, també ha nevat per aquí on esteu vosaltres ??? Pel meu barri només ho va fer ahir a la nit, res, una mica i prou. Quina llàstima, jo que em pensava que avui em despertaria, obriria la finestra i veuria tots els carrers blancs; i res, RES de RES. Suposo que els qui viviu més amunt si que us deu haver nevat aquesta nit.
En fi, només us volia dir que ja només em queda receptar una recepta més, i això s' haurà acabat, perquè com dic sempre: '' Amb vosaltres fins l' infinit i més enllà !!! '' Però no patiu, que la última, us sorprendrà.
Ahir al migdia van venir els meus pares a dinar, no ser perquè, si no venen mai...
La veritat és que ells sabien que jo estava fent un blog de cuina, i se'm van presentar a la porta de casa i em van dir: '' Venim a dinar amb tu perquè ens facis una de les teves meravelloses receptes. '' Jo no m' hi vaig poder negar i, ja que el meu pare li agrada tant la carn, vaig pensar un plat especialment per a ell i, que a més a més, fos de la terra. El plat es diu: Botifarra dolça amb poma.
Mentre els meus pares s' esperaven i miraven el televisor, jo vaig començar a fer el dinar.
La porció és per a 4 persones, però en fi, sempre en pots donar al gos si en sobre, o els veïns (si t' hi portes bé amb ells).
Els ingredients són: 8 botifarres dolces d' uns 100 - 200 grams, 4 pomes, 1 canonet de canyella, 1/2 copeta de garnatxa, pell d' 1 llimona, oli, llard i sal.
Els ingredients per fer les botifarres són: 1 kg de culata i llom de porc picats, 500 grams de sucre, pell de 1/2 llimona ratllada i sal.
Si no voleu comprar les botifarres dolces fetes i preferiu elaborar-les a casa, barregeu en un recipient la carn picada (millor si no és gaire fina) amb la pell ratllada de mitja llimona i sal al gust. Un cop mesclats aquest ingredients, afegiu-hi el sucre i continueu pastant. Embotiu un budell prim de porc ben net.

Punxeu les botifarres perquè no rebentin durant la cocció i poseu-les en una cassola amb oli i llard ben calents. Daureu-les pels dos costat i, tot seguit, fiqueu a la cassola un canonet de canyella, la pell d' una llimona i mitja copeta de garnatxa. Peleu les pomes, talleu-les a quarts, traieu-ne el cor i incorporeu-les també a la cassola. Remeneu la preparació i afegiu-hi aigua calenta fins que gairebé quedi tot cobert. Deixeu-ho coure a foc molt lent uns 25 minuts, fins que gairebé no quedi aigua i les botifarres i les pomes es caramel·litzin.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada