dijous, 7 de febrer del 2013

Sopa d' all

Molt bona tarda gent !! Què tal, com aneu ?? Demà també teniu un dia festiu ??? Si el teniu, que el disfruteu el màxim, i els qui demà treballin, doncs a aguantar el gefe un dia més... xD. Bé, ahir al vespre vaig haver 
d' anar a una reunió de la CIG (Colla Intergal·làctica del Gironès), per tant vaig arribar bastant tard a casa, al voltant de les dotze i quarts d' una, per tant no em vaig poder fer un sopar gaire digne que en podem dir, per això vaig decidir fer-me una sopa d' alls, que sempre passa bé per la nit, o no ??
Estava tant cansat que em costava obrir les parpelles, però la vaig aconseguir fer. Aquí us deixo la recepta per si algun dia us passa alguna història semblant a la meva...
La ració és per a una persona. Els ingredients són: pa del dia anterior, 1 litre d' aigua mineral, 4 o 5 grans   
d' all, oli, sal i 4 ous de gallina.
L' elaboració és molt fàcil. Posem a bullir l' aigua amb els alls, l' oli i la sal. Ho fem coure un quart aproximadament i llavors ho trinxem amb un batedor. Seguidament ho tirarem al plat on prèviament haurem posat unes llesques de pa sec del dia anterior i un rovell d' ou. Si volem també hi podem fregir una mica els alls abans de posar-los a bullir. Al País Valencià, a les sopes amb all, al fregir els alls hi afegeixen una cullerada de pebre vermell i tot seguit aigua. Una variant molt habitual és la sopa d' all amb farigola, dos ingredients molt catalans. La fariem igual que l' anterior però hi posariem la branqueta de farigola a bullir des del principi.  
Ai, ja no m' en recordava !! La setmana que ve m' espera una recepta un pèl complicada, però, què és la vida si no corres cap risc ??? Jejeje, la recepta que faré, ja que serà la setmana de Carnaval, serà '' Bacallà de Quaresma ''.
Apa, fins un altre !!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada